امروز یکشنبه 04 آبان 1399 ساعت 20:22:22

دوربین خبر

کد مطلب : 31908 -تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 -ساعت : 21:41

چاپ به اشتراگ گذاشتن
اطلس دانش آموزان استثنایی مازندران طراحی شد

دوربین خبر گزارش می دهد...

اطلس دانش آموزان استثنایی مازندران طراحی شد

به گزارش دوربین خبر،

سید حسین قاسمی» در تبیین وظایف این اداره گفت: مجموعه دانش‌آموزانی‌که به نحوی برای دریافت آموزش نیاز به خدمات ویژه دارند با عنوان کلی «دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» در قالب گروه‌های مختلف تحت پوشش این اداره هستند اعم از دانش‌آموزانی که آسیب‌های بینایی و شنوایی دارند یا دانش‌آموزانی که دچار مشکلات رفتاری هستند مثل اوتیسمی‌ها و مجموعه دانش‌آموزانی‌که به معلولیت‌های پایدار مبتلا هستند تحت پوشش ما قرار دارند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سید حسین قاسمی در ادامه افزود: خدمات ما در دو شکل است، اول خدماتی که اختصاص به دانش‌آموزان با معلولیت‌های شدید دارد و در مدارس استثنایی ارائه می‌شود که دو هزار و نهصد نفر هستند که در 95 واحد  53 مدرسه استثنایی و 42 مرکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری -  آموزشی از این خدمات بهره می‌گیرند ضمن اینکه حدود 8 هزار نفر با معلولیت های خفیف‌تر و یا در پایه‌های بالاتر در مدارس عادی درس می‌خوانند اما تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند و ما برایشان برنامه آموزشی جبرانی، برنامه توانبخشی و معلم رابط داریم و هزینه های درمانی، هزینه های توانبخشی و وبلچر و واکر، هزینه عینک، سمعک و اعضای مصنوعی را ما تامین می‌کنیم.

وی در ادامه به مشکلات این دسته از دانش‌آموزان گفت: آموزش ما نیز آموزش فردی شده و یا IVP است و بعضاً ما در یک کلاس درس به تعداد دانش‌آموزان، روش‌های آموزشی متفاوت داریم و به بیان دیگر از هر روشی کمک می‌گیریم تا دانش‌آموز از تحصیل و آموزش بازنماند.  

سید حسین قاسمی به شرایط جدید و شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شیوه آموزش ما فردی شده بود و ضمنا تعداد دانش‌آموزان ما نیز در کلاس‌ها از سه تا هفت نفر بودند، از نظر فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای ما خیلی شرایط خاصی نبود اما برخی بچه های ما آسیب‌پذیرتر هستند به عنوان مثال بچه‌های سندروم داون به‌طور ژنتیک مشکلات تنفسی دارند و در مقابل کرونا، جزء گروه‌های های‌ریسک محسوب می‌شوند از آموزش حضوری حذف شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه گفت: در دوران کرونا، اقدام به تدوین اطلس آموزشی کردیم و مدارس برابر کاربرگ‌هایی که ما برای‌شان ارسال کردیم و برای هر دانش‌آموز راهکار آموزشی ویژه تدوین شد به عنوان مثال برای دانش‌آموز سندرم داون، آموزشی صددرصد غیرحضوری و والد محور درنظر گرفته شد البته  یکی از والدین از قبل آموزش‌های لازم را دیدند و می‌دانند چگونه برابر درس‌نامه با دانش‌آموز همراهی کنند.

قاسمی به طرح ویژه آموزش استثنایی در دوران کرونا و تقسیم‌بندی آنان اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان ما به سه دسته کلی تقسیم شدند اول گروه آموزش غیرحضوری و صرفاً مجازی مانند سندروم داون، دوم  گروه آموزش حضوری مثلا دانش‌آموزان نابینا، برای آموزش خط بریل ناچار از آموزش حضوری هستند، گروه سوم آموزش ترکیبی که بخش عمده بچه‌های ما با این روش از خدمات ما بهره می‌گیرند.

  وی با تاکید بر این نکته که تمام همت و تلاش ما این بوده که در دوران کرونا هیچ دانش‌آموزی از آموزش باز نماند توضیح داد: در این مسیر برای والدین آموزش گروهی و حتی انفرادی داشتیم ضمن اینکه آموزش و راهنمایی تلفنی هم داریم و مشاوران در مدارس به صورت تلفنی اقدام به آموزش و راهنمایی والدین کردند ضمن اینکه اقدام به تامین لوازم التحریر و اقلام مورد نیاز برخی دانش‌آموزان کردیم و هزینه درمان دارو و درمان تعداد زیادی از دانش‌آموزان در همین یک ماهه رقمی حدود 700 میلیون ریال نیز در دستور پرداخت قرار دارد.  



لینک کوتاه مطلب :


نظر شما در مورد : اطلس دانش آموزان استثنایی مازندران طراحی شد

*

*


(تحلیلی از قیام احمد بن موسی و برادران امام رضا(ع) ؛ نوشته جلیل عرفان منش

ویژه گروه سنی بزرگسال

@doorbinkhabar.ir

آخرین اخبارپربازدیدها

  گزارش رادیوئی و تلوزیونی


bmi.ir